Friday, June 18, 2010

Ujang





Bila tgk pada gambar-gambar nie teringat zaman dolu² masa skolah menengah...dok giler baca majalah Ujang nie...mesti xlepas peluang setiap episod. Siap simpan n kumpul dalam almari...Tu yang jadik otak kartun kat skola dulu..hahahahahaha.. Eh..bukan aku sorang jer yg buat keja ni...abang ngah aku n adik lelaki aku pun sama giler ler....

Tapi skrg majalah tu da xdak lagik....memula dok simpan dlm almari...pastu beralih dlm kotak..sbb da byk sgt....mana taknyer campur ngn majalah Gila-Gila dan sewaktu denganyer....sudahnyer dok simpan stor...akhir skalik...abah dok bakar sbb dia kata buat semak umah...uwaaa...mau x mau terpaksa rela jugak...sape yang berani lawan abahku yang garang lagik tegas!!!!

Masa baca majalah camni dolu...teringin gak nak jadik kartunis...aku suka tgk lukisan dorang, wlpun x menggunakan peralatan canggih spt skrg yg mcm bagai software yg boleh diperolehi...tapi kartun dorang ni mmg idup, leh dijiwai setiap pembaca. Sentimental velue tu yg penting..mmg class la lukisan dorang....

Selain tu aku pun ada gakz try² dok tiru lukisan kartun dorang tuh!...hehehe..konon² kartunis la. Al-maklumlah ada darah seni yg dialirkan dari abah aku. Cuma x diasah bakat jer..kalu x mau aku ganti sumer kartunis di mesia nih..cewah! perasan! Alaaa..yang sebenarnya bukan jodoh n jeki nk jadi kartunis kan...Kalu nak tau gakz...adik n abg ngan aku pun kaki melukis gakz...dorang lagi teror dari aku la...da namanya lelaki kan...lebih kreatif la otak dorang. Pernah jugak dorang dok pertandingan lukis kartun tuk suka²...tapi x pernah menang la...huhuhuhu...ada jugak dorang dok lukis kat buku² skola ...alaa buku tulis yang lebih-lebih dulu tu..hehehe...aku pun slalu gak guna buku skola yg lebih² tu...tapi tuk tujuan lain...nak tau tuk per??...mesti nak tau kan?...hehehe...aku nie kreatif len ckit dr abg n adik aku kot...aku wat tulis lirik lagu...hahahahaha..caya x...??? mesti x caya kan...tp yg pasti kena la caya jugak!


TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

No comments:

Post a Comment