Sunday, August 2, 2009

Influanza A H1N1

Wabak Influanza A H1N1 ni semakin merisaukan aku. Mggu lepas sorang dari mangsa di Melaka maut. Budak pompuan tu baru berumur 20 tahun. Dia anak sorang peniaga, kedai dia di Taman Cempaka. Dulu kedai tu jd feberet aku sbb air laici kang dia sedap bangat! tapi skrg mmg da lama aku x mkn ctu sejak satu peristiwa yg menyebabkn famili aku haramkan mkn kat ctu. Puncanya sbb pinggan mangkuk dia x berapa nk selera, dan ntah camner ms ari kt org gi tu order lambat, dekat satu jam baru makanan yg diorder dpt, so mak mertua n abg ipar aku naik hangin terus rejectkan kedai tu. Aku pun turut serta.

Skrg Melaka kira tempat yang kritikal. Memang da lama aku da kurangkan aktiviti luar ni. Tapi kalu nak kena kat tempat keje pun x mustahil kan....

Hari jumaat aritu, member baik aku 2orang pun da kena kuarintin suspek gakz. Da seminggu dorang x kebah dr demam. Tapi yang cedeynyer salah sorang member baik aku ni anak dia yg kecik rasanya dalam 1thn pun suspek. Dia n ank dia di kuarintinkan. Sejak ari Jumaat aritu jugak sumer student kat tmpt keje aku di arahkan balik, kuarintin slama seminggu. Sebab dari briter yg aku terima da 60lebih orang suspek.

Arini aku terima briter yg mengejutkan. Member opis sms brthu, bos aku (KPP) da kena kuarintin suspek H1N1. Dia kena semalam. Risau gakz nih...takut virus tu merebak satu opis. Hishh...mintak² la dijauhkan dan dilindungi wabak tu kat member n kuarga aku...amin!!

Tadi aku dinasihatkan oleh kwn tuk gi klinik amik antibiotik, tapi aku lom gi amik lagi. InsyaAllah sok aku gi amik.

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

No comments:

Post a Comment