Sunday, September 6, 2009

Weekend

Alhamdulillah, hari ni da hari ke 16 kite posa. Sekejap aje rasanyer. Pejam celik, pejam celik je nanti da nak raya. 2 ari cuti nie aku x berbuka di umah. Semalam balik berbuka kat umah mak. Balik pun dorang x tau, bukan per sajer jer nnti dia nk masak mcm². So xmo nyusahkan mak, dia bukan sehat sangat. Tapi bila da sampai cna, aku balik yang terkejut, sebabnyer mak da wat kuih raya. 9 jenis tuh! Kemain org tua nih. Sib bek ada menantu dia yg tolong, kalu dia buat sorang² mau aku bebel kan dia...hahahaha...sudah terbalik ek! patut mak bebel kan kite! Semalam mak masak ayam masak sambal kari, kuah rebus asam. Sedap!!!. Mak pun sempat wat kuih tp aku lupo ar nama dia...yg gulung warna ijau, dalam inti kelapa tuh! Selain tu mak masak mee goreng. Banyak jugak menu dia ek! Kadang² kan bila bulan posa ni kan, terpikir tau, seronok dok ngan org tua nih. Macam² leh makan tau. Lagi ngan mak sendiri, mesti mak leh msk kan ape yg kite suka mkn. Tapi ape kan daya da dok umh sndiri, masak la sndirik! Jgn nak ngada²!


Hari ni lak, aku berbuka kat umah mak mertua. Dari pagi dia da call jemput buka sama. Aku ok jer. Makan free..huhuhuhuhu. Arini mak metua aku masak mee rebus. Mmg bes! pastu kakak ipar aku yg dok sama ngan mak mertua aku masak puding. Erm..rejeki..rejeki....bila la plakz turn aku nak ajak dorang makan buka ka umah aku agakz nyer kan? Tengok la camner!

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

No comments:

Post a Comment