Monday, June 1, 2009

T1

Fuhh.. da lama x update blog aku nih! Skrg tgh bz kat tempat keje, slalu gakz blk lewat, abih sampai umah da penat n tido.. maleh nak ngadap komp. cukup la kat opis dok ngadap komp. 24 jam.


Sem baru dah bermula, arini start T1 aku. Cam biasa pepagi da bersiap gi class, tapi yg peliknyer tetap jugak lambat masuk class. Kol 8:15am br aku masuk class...huhuhu...tapi sbnrnya bkn aku jer yg lambat tapi ramai lagik yg lebih lambat dr aku. Yang aku benggang, tutor aku siap sound pada yg lambat masuk.... termasuk la kena batang idung aku! ceh! kerek seh! tutor nih... ingat ni cam class full time ke hape! siap ckp nak potong markah... hishh tension gua skjap ngan dia. Tapi xper la..maaf kn je la..demi keberkatan.


Tau x, aku jd glemer ler kat class pg td. Masa pas aku ketuk n masuk je pintu class aku bg salam n tanye tutor tu.. ade ke ni class subjek aku tuh... dia jawab yer... so aku pn masuk la.. sambil aku lalu nak cr tempat duduk, dia siap kata, "wah tinggi nye awak nih!".. ceh!!! dia siap ckp lagi"saya pun x setinggi awak" (yg bebenornyer mmg dia nyer ketinggian x seperti lelaki lain..dia agak rendah la) per lar tutor aku nih!.. ni sumer kan anugeran tuhan. Da sumer classmate dok pandang kat aku... malu ler! Aku xleh nk kata apa, just senyum jer lar.


Dah abis tu ingt xder pape lagi.. ghuper nyer dekat nk abis class tadi dia amik masa ckit tuk kenal sorang-perseorang murid yg dia ada. So, memasing pun perkenalkan la diri... tiba turn aku, dia leh tanye lelebih plakz, kat bbdk lain xder plak dia tanye lebih kecuali kakak sebelah aku sbb kakak tu lebih tua dr dia...kakak tu da umo 41tahun... memula dia kata nm aku sedap... mcm model hindustan (ceh! xder kene mengena pun!) pastu tanye aku da kawen ke lom, da de anak ke lom? aku pun jwb ar...da kawen n da de 2 anak. Dia leh kata plakz! eh..tgk u tinggi² ni ingat lom kawen...hisshh tension aku lar!... ape ingat org tinggi cam aku nih xlaku ker? cedey ar... kalu x laku apsal aku leh kawen umo 22? hishhh.... nak je jawab "aku kalu sekali pentik 10 yang datang tau!!!" Ceh! sabo je la masih dia nk pertikaikan ketinggian aku tuh! bukan aku x tau!


Abih, 2,3 minit hampir class abih, dia ambil fail attendance yg ktorang tulis nama n t/tangan. Sambil dia semak dia leh sebut lagi nama aku tuh!... sebabnyer, nama aku dalam attendance tu paling menyerlah warna pennya. Aku menggunakan pen warna yang lain dr yang lain iaitu pen yg berdakwat basah warna biru laut. Tu mmg pen feberet yg aku gunakan samada di opis atau blajar. Lagi skali bebudak class pandang aku. Ceh!


Ermm... sbnrnye bkn itu yg penting aku nk nyatakan, tapi pasal dua subjek yg aku amik sem ni. Ada berita baik dan x baiknya yg aku terima. Citer yg baik dulu yer.. yang baiknya 2 subjek aku nih x perlu buat assignment. Releks ckit ar xyah kejar² masa. Dan x baiknya, markah penuh tuk subjek aku sumer bergantung pd exam aje (mild term n final). Bermaksud tutor aku x bagi pape markah pun. Hishh boring la camni! xdpt la markah kesian dr tutor... huhuhuhuhu..

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

No comments:

Post a Comment