Wednesday, January 21, 2009

ESQ


antara member² yg hadir.....



"Rahsia Sukses Membangun Kecerdasan Emosi dan Spiritual"

"The ESQ Way 165"

"1 Ihsan 6 Rukun dan 5 Rukun Islam"


Ni lah buku yg aku dapat ms hadir kursus ESQ yang ditulis oleh Ary Ginanjar Agustian, dari Indonesia, beliau merupakan salah seorang pengasas kursus ini....3 ari lak tu kursus dia....tapi aku sempat hadir 2 ari jer....mmg seronok kursus ni.....ia lebih kepada spiritual.....org kata kursus ni kursus air mata.....nah!...ternyata setelah aku pergi (wah ckp pun dah mcm penceramah...luarbiasa sekalik! )....aku faham apa yg d maksudkan air mata tu...

Setelah aku hadir kursus ni.......ia boleh membuatkan kite sedar siapa diri kite.....lebih nengingati Tuhan....membuatkan kite berfikir semula apa amalan² dan kejahatan yg telah kite buat......kesedaran terhadap tanggungjawab kepada keluarga, kerja dan sbgi nyer....

Penceramah dia pun "class" org indonesia plakz tuh!....pandai menyemai emosi dlm diri peserta....kasi kt org touching giler² nyer....pastu dia sergah lah ngan sound system n suara dorang yg mmg power giler nyer....pe lagik...meleleh ar sumer peserta.....pas kuar dewan tu sumer mata merah² n bengkak!....aku ari 1st tu mmg da gabak lar....tp 2nd day tu da kureng ckit la.....x lar gabak cam 1st day tu.....Alhamdulillah lah.....dari kursus ni ramai aku tgk yg berubah tngkah laku nyer d ofis......termasuk la aku gakz.....harap² ia berkekalan...aminnn.

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

No comments:

Post a Comment