Friday, April 19, 2013

Aktiviti di malam hari!

mama kena tolong ina..!
cikgu suh wat poster....!
ina tatau lukis..mama kena tolong ina lukis!
haaa...ni la ayat si kakak bila sampai kat umah lepas aku amik dia balik dari kerja
aku nih...kat skola dulu...lukisan poster ni la PALING AKU BENCI SEKALI
memang paling huduh la aku buat...tak minat wei!
nape la ko seksa aku anak oit!
lepas dinner je dia ingat kan aku lagi..MAMA KENA LUKISKAN POSTER TAU!..huh!
terus dia ambil barang barang lukisan dia...aku tgok jam da pukul 10 malam..adoii!
agak agak la anak oit kalau nak suh melukis pun!
nak tak nak terpaksa la jugak....tak sampai ati nak menolak..kesian!
aku pun tolong la jugak si kakak melukis
yela...katanya untuk PBS skola dia..tu semua ada markah
terkulat kulat la aku memikirkan ape aku nak lukiskan..
sib bek la tajuk posternye senang..."Membasmi Dadah"
eh..baru la aku perasan..zaman aku skola dulu pun ada tajuk camni gak
sampai la ke zaman anak aku skola tetap ada tajuk serupa ini..
tak lapuk dek zaman rupanya ek!..
Alhamdulillah Allah permudahkan kerja aku..
idea datang dengan mudah aku pun melakar...
 
tu dia....puas aku pikir camne nak lukis tengkorak tu..
last last belasah je la....jadik la begitu..hahaha..cam lawak pun ada
 
 
seterusnya..operasi mewarna pula bermula..
si kakak tetap jugak nak letak color pink kat tengkorak tuh..
layankan je la nafsu dia tuh!..da mcm tengkorak ayu pun ada aku tgok kan..hahaha
akhirnya siap jugak poster nih!..ok la kan....harap harap tak buruk di mata cikgu dia..
moga kakak dapat markah OK tuk poster dia nih!...
segala galanya selesai jam 12 malam...mata pun kelatttt je..moh tido!
 
nota tersepit:
korang selalu tak kena lukiskan tuk anak?...kite dulu masa skola semua buat sendri kan..




TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

40 comments:

  1. Tadi aku dah komen Ena, tapi tak leh publish lak.. bengkak tul aku.. so aku komen untuk kali ke 2... hahaha

    Tajuk ni dari zaman kita sekolah memang tak leh lari, bila aku dah ke sekolah semula mengajar pun ada gak lagi, then bila aku dah tak mengajar kat sekolah pun jumpa gak tajuk ni bila anak aku bawak balik dari sekolah... hahaha

    tapi bab mak turun padang tolong lukis kerja sekolah anak memang tak leh blah la... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...kesiannye...penat menaip tadi ek?
      tula dia sampaila ke cucu kite punye cucu pun tajuk ni tetap gak digunakan agaknye...

      Delete
  2. teringat mama dulu buatkan lukisan untuk saya hahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke...mesti mama cheida pandai melukis kan

      Delete
  3. Kalau dapat ibu yg kreatif macam Ena oklah... kena kakak memang tolak pada papa mereka. Kakak dari kecik sampai ke tua ni melukis hancur Ena... tak pandai betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...takpe la kak, seb bek papa dia pandai dapt la jugak menolong kak

      Delete
  4. Ada lagi ye sekarang ni.... =D
    Wahhh cantik ni..

    ReplyDelete
  5. serious teringat zaman sekolah. bila time wat poster ttg dadah. gambar tengkorak kena pangkah tu memang glamour la. hahahaha....

    cuma kat poster anak kamu tu ada 1malaysia. dodulu non hado. oh sekolahku. miss you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula wantie...asal poster dadah model tengkorak tu mesti je ada...

      dolu dolu lom ada 1 mesia tuh..hehehe

      Delete
  6. wahh cantik nyeee
    pandai mama lukis .. kalau akk x dan nie ekeke
    aah teringat lak zaman sek dulu2 ..
    hurmm budak2 skrg dah kena buat benda2 macam nie zaman sek rendah layie .. akak dulu joint masa menengah ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yele kak ieda..betul la..dulu kite buat lukisan ni masa skola menegah kan...baru sy teringat

      Delete
  7. Replies
    1. heehhe...xdela KA...tau sikit sikit aje..

      Delete
  8. teringat zaman sekolah... selalu buat macam nikannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ayu betul tu...poster dadah ni wajib ada..

      Delete
  9. Saya suka tgk lukisan.. tapi tak pandai melukis...hehe:)

    ReplyDelete
  10. santiekkkkkk, mesti dapat bintang banyak nanti..... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap harap gitu la maszmadi...biar la band dia naik lagi..

      Delete
  11. Replies
    1. tq fiza...lukiskan untuk anak bole la...

      Delete
  12. cantik lukisan tu...pandai mama melukis...^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. heehehe...tq lily...buat setakat tahu jer..

      Delete
  13. b'bakat jugak mama, ek! cantik! klu leez lukis tengkorak, ntah jadik apa ntah! jd tong sampah pun mau kot. ha3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....jadi tong sampah? mmg lawak la...

      Delete
  14. bunda dulu selalu jugak tolong anak2 buat kerja skolah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula...kalau tak tolong kesian la pulak kan bunda..

      Delete
  15. hehe...macam mana tengkorak boleh ada kaler pink ena, kakak pun...so far, cantik jer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la dia...da jadi ayu la plak!...hehehe

      Delete
  16. tgn kreatip bg ape je boleh buat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...tak la kretip mana pun ayu..buat setakat yang tahu je...tq ayu

      Delete
  17. alolo pndainyer lukis..hehe
    ha a la..yaya pon teringt dlu mse sek selalu beno kene lukis poster ni..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa..tau xpe...asik asik poster ni je masa kat skola dulu kan..

      tq awk

      Delete
  18. pandai ena lukis...hehe...kretip..errr membanteras ke membenteras eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. opsss..typo la tuh...tq cikgu BM..hehehe

      Delete