Tuesday, January 21, 2014

Garu kepala aku dibueknye!



Hari Khamis aritu dapat jadual sekolah Adik. Tiba-tiba aku jadik pening bila baca jadual tu. Tak paham subjek yang ditulis. Kalau BM, BI, M PJ dan PAI tu aku faham la..tu pun ada yang main agak-agak je. Yang lelain tu buat aku garu kepala...tak paham!. Bila baca pun tak paham, macam mana aku nak susunkan buku dalam beg skolah Adik??? Terpaksalah aku tanye kat kawan-kawan dan adik-beradik aku yang ada anak sekolah rendah darjah 1. Banyak sungguh perubahan sekarang..

DM - rupa-rupanya maksud dia Dunia Muzik...dah tambah Dunia la plak sekarang..dunia hey dunia hey!

Pk - Pk ni pulak adalah subjek Pendidikan Kesihatan

DSV - ni pula maksudnya Dunia Seni Visual. Dunia lagik!. Memula aku ingat subjek ni belajar menggunakan televisyen. Yela aku menggambarkan Seni Visual tu macam tengok rancangan TV rupanya subjek ni adalah subjek Lukisan. Adoiiii apasal lah tak letak Seni Lukis ke atau Lukisan je..kan senang orang nak faham...atau aku je sorang yang tak faham...hahahaha

DSdT - haa ni la subjek yg paling pelik bila aku baca...garu kepala aku dibueknya. Mana taknye ada huruf besar dan huruf kecil buat aku tertanya-tanya ape la maksud dia nih. Bila tanye kenkwan, dorang cakap maksudnya Dunia Sains dan Teknologi. Wahhh mcm canggih je subjeknya. Still menggunakan nama Dunia. Masa zaman aku sekolah dulu sunjek Sains tu ada..tapi teknologi tu tak wujud lagi..heeee

Bila aku dok belek-belek semula buku-buku sekolah adik, sebenarnya masih ada yang sama pelajarannya dengan yang dulu, cuma telah diupgradekan namanya dan penambahbaikan juga telah dibuat seiring dengan perkembangan dunia pembelajaran sekarang.

Bila dah ada jadual ni, lega la sikit aku...takde la nak kena bawa semua buku setiap hari. Berat ooOoo beg dia!






TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

26 comments:

  1. x user friendly kan..at least taruk la nama2 penuh subjek kat bawah jadual tu...noe dulu pun pening gak...kena tengok buku teks... lepas ni ada subjek dunia dan akhirat...hehehe...dah dunia semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...dunia dan akhirat ye noe..gud idea!
      tula xde dinyatakn nm subjek skali...tu yg buat kite tertanya2 subjek ape la ni...

      Delete
  2. Hahah..mcm2 dunia dah mata pelajaran budak sekolah skrg..adik org darjah 4,lg la mcm2 subjek..tmbah thn nih ade subjek baru.. SEJARAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula noor..da mcm2 subjek yg br sk g ni

      Delete
  3. Samalah kita kak. Saya pon keliru. Subject DSV saya gi letak buku DST. Kot iyer pon letak lah remark kat bawak khenn. Saya ni 1st time anak darjah 1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senasib la kite fiza...bikin fining ana punye kepala saja...hahaha..
      Yela fiza kot ye pun remark la sikit bg ibu bapa ni faham ye dak?

      Delete
  4. Haha.... memula dulu pun saya mcm Ena jugak, terpingga2 tgk shorform tu. Now ni anak saya dah drjh 3, alhamdulillah dah pandai dah jadual sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da bsr sikit da senangkn sam...semua dia dah bole buat sndri

      Delete
  5. ye la kak...skrg ni semua main dunia2...lihatlah duniaaaaa....Sy pun dulu cam tu...tanya kat anak singkatan2 tu semua. Buku teks BM darjah 3 pg belakang sekali siap ada Prof Md Dan lagi...pasal jaket kalis peluru dia tu yg dibuat drp sabut kelapa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh...yeke fazian nnti akk tgok...glemer prof

      Delete
  6. subjek bi tu saya yang ajar...hehe

    ReplyDelete
  7. selalu tersasul. semalam ada DSV, dah hentam pilih jadual DST. hambek ko. bawak le si anak buku DST even tak de pun dalam schedule. ye la DSV tu mana ada buku kan.. sian anak terunaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...kite pun jadi konfius dg n jadual skola ank ni kan

      Delete
  8. haha...pening ya..
    tukar nama pening takpe..tapi kalau tukar sistem pendidikan, cikgu tambah pening

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula...jd pendidik lg pening kan k.anim..

      Delete
  9. hahaaa.... macam2 mata pelajaran budak sekolah skrg..klau saly pun pening..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk yg da baru la saly..tu yg jd pening tak sama mcm zaman kite dolu2

      Delete
  10. wow so complicated..itu baru dengar namaya..subject nya macam mana ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 subjeknya tak membebankn ank2 kite

      Delete
  11. hehehe mcm2 kan skang ni semua matapelajaran dah diupgradekan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye KA semua upgrade smpi kite tatau subjek ape kah itu

      Delete
  12. hehhe..sy baca pun pelik sikit ena...dah macam2 kan subjek depa ni..klu sy dulu dok tau BI BM M3...hehe ;)

    ReplyDelete
  13. ha ah kesian berat sungguh bag sekolah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula..bl da dpt jadual kurang la ckit bratnya

      Delete