Thursday, August 9, 2012

Nuffnang????

adoiiii aii...da bape ari tak update blog
terasa cam da setahun lamanye
bukan aku malas
tapi sebenarnya skrg ni tengah tenat..
tenat ngan projek baru merangkap hobi baru
projek apakah itu..akan aku update sikit ari lagi yer
tapi arini..
kat opis aku free ckit
buletin pun da siap
edaran pun da settle
tunggu nak raya aje nih (tetiba plak ek!)
kebetulan boss takde arini
aku pun amik kesempatan bukak la istana maya aku nih di opis
bila bukak jer... tengok
da penuh sesak ngn entry² baru dari rakan² blog yang masih lom aku baca
aku dok baca satu persatu tajuk dulu
tetiba mata aku tertarik ngan satu tajuk ni
owner nye : ♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥
(mohon maaf byk² pada owner jika terbaca entry ini...coz tak minta kebenaran dulu tuk promote url ini...harap² tidak marah yer)
ape yang buat aku tertarik ye?
sebenarnya perkataan nuffnang tu yg menjadikan aku terpikirkan sesuatu
dan bagai² persoalan bermain dalam kapla nih
yela kalu nak beritahupun mesti orang akan kutuk aku ni ketinggalan zaman
tapi tak kesah ler... aku terima jew kutukan tu (dalam keadaan muka yang sedih dan mata pandang bawah) hahahaha
ok..berbalik pada perkataan yang aku da biru kan tu kan
biar aku wat pengakuan kat sini: bahawasanya aku tak tahu apakah fungsinya di dalam blog kite
kesian kan aku...sedey!
bila aku belek...punye la belek kat blog orang len
sumer de letak benda biru tu
yela...aku ni nama je ada blog
tapi sekarang ni la baru aktif nak berblog
baru nak belajar tentang blog la bak kata org pun
aku try la surf tenet mencari apakah kelebihan atau keistimewaan benda biru tu
hasil yang aku dapat:
pertama: iklannya menarik, menggunakan flash yang menarik dpt mencantikkan blog kite
kedua: boleh menambah follower
ketiga: bila daftar ngn benda biru tu boleh dapat duit (ni buat aku lagi tak paham)
keempat: ia adalah free, tiada bayaran untuk mendaftar

persoalan yang bermain dalam fikiran aku sekarang adalah:
- kelebihan² yang aku nyatakan kat atas tu betul ke?
- perlukah aku berdaftar ngn benda biru tu?
- perlukah setiap blog wajib ada benda biru tu (rasanya ni terpulang pada owner blog kan?..mungkin)
- adakah benda biru tu hanya untuk blog yang menjalankan bisnes aje atau terbuka kepada sesapa?
- bagaimana bole dapat duit melalui benda biru tu?

hermmmm....buntu jugak nak pkir...
sebenarnya aku da lama da terpkir benda nih
tapi arini baru terluah kat dalam ni dengan menahan pipi yang merah kerna malu...hehehe
kalu de sesapa yang sudi tu...tulun la hamba yang hina ni yer...timekaseh hamba ucapkan
pertolongan tuan hamba sangat² hamba hargai...


TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

9 comments:

  1. betul la tu kesemuayang kamu senaraikan. ttg boleh dapat duit tu memang benar dan benar benarnya.

    saya pun tengah kumpul ni.

    ReplyDelete
  2. ala kak. akak surf je keyword nuffnang tu byk je info pasal dia, camne nak letak, tutorial dia semua tu ada je bersepah. letak je kak. untung2 boleh buat income. kita ni blog cikai2 pun Alhamdulillah dah beratus2 gak terkumpul. hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. leh wat income eh...cam menarik je as...t akk wat la

      Delete
  3. eB dolo mkn taun gaks la nk join sbb eB nih kalo melibatkan duit2 nih agak penakut. hik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke...sama la kite ssh nk percaya sesuatu...tu yg nk tnye pendapat org

      Delete
  4. nurl awai2 join dah nak try tgk btulker bleh simpan wit..google jer "nuffnang"atau tutorian pasang iklan nuffnang..insyaallah dipermudahkan semua..

    ReplyDelete
  5. salam..nice blog ni..salam perkenalan..mhn jd folower..

    lau sudi, jmput ziarah blog sy.. http://lifestoryasamommynwifey.blogspot.com/
    tq

    ReplyDelete