Wednesday, October 24, 2012

Roti dapur arang


lagi n3 tuk arini...

korang biasa makan roti canai tak?
mesti la da biasa kan..kan..kan..
kali ni aku nak habaq satu lagi kedai terjahan aku
sbnrnya kedai ni aku da biasa makan dulu
setelah sekian lama tak pegi...tetiba teringin nak makan lagi kat ctu
aku pun pergi la minggu lepas..
apa yg specialnya kedai ni???
haaa..ni yang nak habaq
specialnye..kedai ni 100% masak guna arang
alaaa..kayu arang mcm mak dan nenek kite masak masa kite kecik2 dulu
ingat tak??..haa..ingat pun..
kedai ni langsung tak menggunakan dapus gas
daripada masakan air hingga la makanannya
ni la buktinya..

tgok tu..
brader tebar roti canai...masak roti tu pakai dapur batu ciptaan sendiri
api kat dapur tu dr arang yg dibakar...garing tul roti dia
sekarang ni..kalu kite pasan...org guna arang tuk bakar satey aje...tul tak?
 
selain dari itu..
kat sini ada mcm2 makanan yg special
leh makan roti canai ngn asam pedas (ikan atau daging/tetel)
tapi malam tu aku makan roti canai bersama...
 
masak asam ikan pari..dan..
 
sambal sotong...tapi..kali ni sotong kurang mengairahkan
bila tiba musim sotong ni...mmg besar2 sotong dia jual
tapi ok la...mmg sedap dia masak
selain tu...roti canai ni jugak aku cecah dengan kuah kacang...
mmmmm...memang sedappp!!!!
 
roti kosong dan roti telur..pilihan aku sekeluarga...
tgk je gambo ni...terasa cam nak gi lagi la...
 
suasana dalam kedai tersebut..
sempoiii...kedai2 kopi kat kampung gitu!
 
ni pula...pandangan dari luar kedai tersebut...
Kedai Roti Canai Tangga Batu..
sesape yg biasa datang cni leh la try makan kat kedai ni...mmg power!!
 






TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

10 comments:

  1. susah dah nk tgk org zaman sekarang masak guna arang...hehe
    Nampak sedap je mknan tu :)

    ReplyDelete
  2. huhuu..nmpak mnyelerakan rotinya..betul tu mmg susah tau zaman lenim nk tgk org masak guna dapur arang..tentu ada pbezaan rasa makanan guna dapur arang ni kan.....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..mmg beza tau rasa dia..terutamanya rasa air dia...

      Delete
  3. dah follow....minta follow me back ye..

    http://shafw4n.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq shafwan...nnti sy balas kunungan awk k

      Delete