Thursday, December 27, 2012

Cekik darah!


pic dari google

pagi2 sebelum masuk keje pekena karipap panas2... memamg layan
tak cukup satu...bertambah2 makan
cer tengok gambo kat atas..nampak menyelerakan jer..

tapi kali ni aku bukan nak cite pasal karipap kat atas nih
tapi pasal karipap kat bawah nih!

ni la karipap yang aku maksudkan
karipap ni member aku yang beli
dia beli semasa on the way gi keje pagi tadi
dia ajak aku makan sama semasa breakfast pagi tadi
sambil tu dia meluahkan rasa tidak puas atinya pada aku pasal karipap ni
bukan sebab rasanya...
bukan sebab rupa parasnya...
bukan kerana kerangupannya..
tetapi kerana saiznya...

nahhh!!...tengok saiz karipap ni
lebih kecik daripada sudu makan ni
macam ni kecik.....rege tetap seringgit 3
ada ke patut??
cekik darah wei!
sekali ngap masuk mulut... abis..
hishh..tak paham betul peniaga sekarang
patut2 la sikit nak amik duit orang pun
aku bukan mengata kat sumer peniaga
tapi kat peniaga2 yg sewaktu dengan yang ni aje
memang kite tau harga barang semakin naik sekarang
tapi aku tengok orang lain niaga ok jer
tetap sama je saiz karipap dia dari dulu sampai sekarang
camni je la...kalu rasa² takleh nak niaga
dan rasa kosnya tinggi sangat..takyah la niaga
diam² duduk sudah...!
buat orang sakit ati aje!
hishhh...tiba2 marah plak aku..!
tapi tula kalu kena kat korang pe korang rasa...
mesti sama cam aku...eh..mcm member aku ni kan..
aku wakil kan dia jugak nih!..huhuhu..




TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

27 comments:

  1. sian kite kn.... menanya org je penjual tue...

    ReplyDelete
  2. memang tak patut..
    maaf lama tak singgah ciksu bercuti..
    camna percutian hari tu mesti best kan..?
    nanti ciksu laksanakan tag tu..

    akak ditag kembali..jom tengok

    http://lobaksusue.blogspot.com/2012/12/25-random-facts-about-me.html

    ReplyDelete
  3. mak aih..keciknya karipap ni..
    mcm saiz karipap inti serunding yg jual sepeket tu aje...sekali ngap terus abes..

    ReplyDelete
  4. Inti dia pun harus suku jer dari sudu makan tu, kan?

    ReplyDelete
  5. ermm..memang tak patut pun... kdg2 peniaga ni suka-suki je naik kan harga barang..ermm.. bukan semua mampu nak beli rege mahal2..huhu.
    bertimbang rasa lah skit kan..
    baik kita buat sendiri Ina..:)

    ReplyDelete
  6. mak aih !!!!!!!!!!!!!1

    bukan cekik darah layie nie ... cekik leher nie dikkk

    wahhhhhhhhhhhh gi aji copekkk lahh org yg membuat nie kann

    kita nie nak berniaga .. kena ikhlas , kalau macam nie ... x lama .. org x beli dahh huhu

    ReplyDelete
  7. tak patutttttttttt... seb bek buat sendiri jek...

    ReplyDelete
  8. mmg kebanyakan peniaga yg sis jumpa pun mcm tu la
    nak untung jea

    padahal org lain boleh jual dgn harga sama tapi saiz besar.

    ReplyDelete
  9. mak aih..kecik gila karipap tu...memang tak berbaloi langsung beli..

    ReplyDelete
  10. Kecilnya....memang tak patut pun...

    ReplyDelete
  11. apelaa buat org camtu..tak berkat tau

    ReplyDelete
  12. mak ai...kecik nye..tak patut sungguh..

    ReplyDelete
  13. jom kita buat karipap sendiri..hahaha..

    ReplyDelete
  14. kecik giler size karipap...memg mencekik darah kak...hampeh tul

    ReplyDelete
  15. alamak.. cenonetnye saiz karipap tu. rajin pulak owner tu buat kecik kecik cam tu. alahai.. Tu la kan, rasanya kalau buat saiz biasa pun boleh untung lagi kot.
    yang ni karipap.

    Kat umah saya ni, bihun secotet pun dorang jual RM1.00 sebungkus. sama harga dengan nasi lemak tau.

    ReplyDelete
  16. mak ckp mmg beza kuih dlu dgn skarang..la ni kecik ja pn tp mahal kedabak.hahahha.sng2 bt sndri-mak yg ckp jgk :))

    ReplyDelete
  17. Kalau sedap, membayar lebih tak menjadi hal kan? Heeee....

    ReplyDelete
  18. isk isk isk..... x patut x patut

    ReplyDelete
  19. biar betik kecik nyer kipap tu...lau el dah kn sound direct hahaha...ni slh sorg peniaga yg nk untung cpt..n kedekut hehe

    ReplyDelete
  20. kalo saya memang x beli la haluih macam ni...

    ReplyDelete
  21. amboi keciknya...mkn sepuloh pun x knyg ni..hahaa..jwbnya kita kena bljr buat smua ni..bru puas..hehe

    ReplyDelete
  22. hehe dah rupa karipap mini je..tak patut sungguh!

    ReplyDelete
  23. Memang cekik darah betoi peniaga kuih skang ni

    ReplyDelete

  24. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete