Friday, December 7, 2012

Betul ke Tidak??


cer tengok gambo bawah nih!
itu yang kite alami sekarang
betul kan??

dulu....dengan nilai 50 hinggit macam² bole beli
penuh satu troli...dapur pun penuh barang
sekarang dengan 50 hinggit da mcm 10 hinggit jer nilai dia
bape barang je dapat kite beli...
bagi aku sekarang ni kalu gi pasar malam ke..pasar raya ke...
da takde beza...sama je belanja dia dengan nilai 50 hinggit nih!
adakah barang² di mesia ni da semakin mahal?
atau adakah nilai wang kite yang semakin tinggi??
mmmm...ini la dunia..
dunia heyy..duniaaaaaaa...heyyy!!!



TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

27 comments:

  1. mmg betul la... sekarang ni kalau tak de tiga empat ratus... mmg tak terbelilah barang2 dapur... :(

    ReplyDelete
  2. memang betul... kadang kadang rm 50 tu untuk satu barang sje... nak buat cam no... huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..setuju sgt...1 brg je da 50 hinggit kan

      Delete
  3. betul ena...p giant ke tesco pasti lebih rm50...mestinye la..hehe

    ReplyDelete
  4. memang realiti bukan lagi fantasi ;D

    ReplyDelete
  5. Nilai RM semakin susut tapi makan tetap kena makan. Pandai-pandailah kita ejas.

    ReplyDelete
  6. Memang betul la tu..kalau g beli barang dapur even kat kedai runcit je dah lebih 60rm.

    ReplyDelete
  7. memang betul pun. Kalau pegi pasar tu pun, kalau tak habis 100 hengget tak sah. duit owh duit...

    ReplyDelete
  8. zaman skrg barang dah naik mahal :'( mmg betul pon

    ReplyDelete
  9. betul....sgt setuju... tak nmpak ape pun.. nak dpt kan bukn main lagi payah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela..keje penat2 alih2 ilang gitu je kan

      Delete
  10. setuju..setakat pasar malam, beli makanan je dah habis rm50..duit skang megalir macam ayaq..:)

    ReplyDelete
  11. agak2 tahun 2020 macam mana agaknya ye???

    ReplyDelete
  12. betol sis.. nilai 50 skrang mcm rm 10 hinggt ja.. hmm terasa sngt

    ReplyDelete
  13. nak penuh troli tu dengan sayur kan ena...beli tauge berkilo2 je dapat, heee

    ReplyDelete
  14. betullll sngat setujuuu huuu >,<

    ReplyDelete