Monday, July 23, 2012

Manik bracelet tuk baju su

kali ni aku jahitkan manik tuk baju su
sepatutnya da siap semalam...
tapi terpaksa stop dulu sebab kehabisan pearl warna merun
tadi.. balik keje baru aku gi beli
so.. malam ni aku sambung jahit sampai abis
pilihan jahitan aku kali ni adalah jahitan bracelet
dan aku try jahit menggunakan dua jarum
agak mudah berbanding menggunakan satu jarum
so nie la hasilnya
sempoi je manik bracelet ni
just gunakan 2 warna pearl sahaja...merun dan biru
(bersesuaian dengan warna baju)
proses pertama: jahit pada lengan baju dahulu
seterusnya: jahit pada leher pula
jahit di sekeliling leher dahulu
kemudian buat tambahan di bawah leher
ikut panjang mana yang kite suka
siap sudah....ini di bahagian leher
dan ini pula pada lengan baju.....
k..itu aje...mudah je kan...

24 comments:

  1. salam kenal..
    simple but nice..
    suka jugak jahit manik nie tapi tak berapa nak rajin..hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal jugak
      yela nak jahit ni mmg kena de masa...kalu tak mmg tak rajin kan

      Delete
  2. assalamualaikum ena...wah cantik nyer kalau rajin boleh buat sendirikan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslam...tu la kalu rajin baik wat sendiri..nak tempah mahal..hehehe

      Delete
  3. nnti nk tempah kak! fesyen apa lah sekarang ni kan. dah 4 tahun, kita balik pakai baju yg sama kot. muahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. da mcm² fesyen skrg as...tgk je kat tenet...meriah sakan
      jap..jap..persoalannyer..da 4taun ni...baju tu muat lagi tak? hahahahaha....

      Delete
  4. cantik dan kemas. Saya rasa fasa seterusnya pun saya akan jahitkan manik tuk baju kurung saya. dakan saya berjaya jahit dengan cantik dan kemas mcm kamu yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnn..saya doakan...
      ni mesti nak jahit baju raya kan...hehehehe

      Delete
  5. cantik, simple n nice.. huhu rajin jhit bju, bukn manik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi sy plak xtau jahit baju..hehehe

      Delete
  6. Tahun ini kakak langsung tak menjalin manik di baju. Anak-anak kakak tak mahu sebab kalau ada manik-manik dia malu nak pakai di asrama sekolah.. so bila dua dak mahu semua pun tak adalah bling-bling:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...dorang lom pandai nak melaram tu kak

      Delete
  7. Replies
    1. hehehe...kena jaga kualiti demi customer

      Delete
  8. simple but nice...! ada ambik tempahan ker sis???

    ReplyDelete
  9. wah pandai dan rajinnya dia. sy dah tak rajin dah jahit manik-manik ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada tempahan rajin la...kalu tak tak buat pun...hehehehe

      Delete
  10. Salam perkenalan.....simple tp cantik kaler tu. Amik tempahan ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenalan jugak....yer mmg de amik tempahan...

      Delete