Sunday, July 8, 2012

Menu di hari Ahad

bagun pagi...
bukak peti ais
tenguk.... ada udang
aritu hubby da pesan nnt masak
pkir..nye...pikir...
cam nak msk msk lemak udang
so aku pun survey bahan dulu
call hubby suh beli santan n serai
kebetulan dia kuar anta kakak skola ada lawan takwando
so aku pun masak yang lain dulu..yang mana ada bahan
hidangan wajib umah aku mesti ada sambal
pikir balik...nak wat sambal ikan bilis ke sambal telur
call hubby..dia cakap nak sambal ikan bilis
aku pun cr ikan bilis n rendam
aku pun mulakan operasi bersilat di dapur
opss...sebelum tu aku da masak nasi dulu
done!!!!..siap satu

setelah siap masak sambal..hubby pun balik
dia bawa balik 2 bag santan (mcm byk la plak!)
4 btg serai
sebelah potong sayur kobis...ni la satu2nye sayur feberet dia
telur 10 biji...standby tuk petang je la
then aku pun mula la siapkan bahan tuk masak lemak udang

Also done!!...hidangan kedua aku...mmm tak sabar rasa nak makan! ni salah satu feberet aku jugak

hidangan ketiga sebenarnya aku nak wat kobis goreng aje
disebabkan santan td masih ada baki
so hubby cadang wat masak lemak kubis jer
jenama santan je la masakan aku arini...mmg nak tido je la pas makan ni kang
so tanpa banyak cakap aku pun masak je la

haa...siappp!!...aku nak wat pengakuan: masakan ini merupakan masakan yang pertama kali aku masak sepanjang aku berkahwin.....
tapi ok what!...sedap jugak bila rasa da mcm mkn kat kedai
tapi xleh lawan cam mak aku masak
 
hidangan terakhir merangkap hidangan ke-empat yang aku sediakan adalah ayam golek
macam sedap je kan...mmg aku sediakan...tapi sedia panaskan aje
yang ni bukan aku masak...tapi hasil rembatan dari rumah mak mertua sebab semalam dia wat kenduri...so dia bungkuskan aku sekor ayam ni...rejeki...jgn di tolak 
siap untuk dimakan.....selamat menjamu selera

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

4 comments:

  1. biar betul kak pertama kali?? susah sungguh hamba nak percaya. hehe.. yg mana satu tu yg pertama kali kak? adakah gabungan kesemuanya? oh tak boleh lupa sambal ikan bilis jaja dan beefsteak akak tu!

    ReplyDelete
  2. malu ar bila pro tanye cangini....masak lemak kubis tu...pertama kali masak...tul..tul...xcaya eh?

    ReplyDelete
  3. jom tgk baju raya kat sini:

    http://norliza989.blogspot.com/2012/07/kurung-moden-zufar.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..santik2 bj dia....leh oder on9 je kan

      Delete