Friday, July 27, 2012

Berbuka posa

sempena hari gaji yang mulia... di bulan yang mulia ini
aku memuliakan hati... belanja famili aku berbuka puasa
ceh! alasan je tuh
nak melarikan diri sibuk2 kat dapur...hehehehe
so pilihan menu tuk berbuka kali ni adalah ikan bakar
kami sekeluarga memilih tuk makan di kedai Ikan Bakar Seri Lido
yang terletak di Limbongan
kedai ni pun tak jauh sangat dari umah aku
just 10 - 15 minit gitu
ni adalah kali ke 2 aku makan kat kedai ni
1st time aku makan ialah pada malam kite nak sambut posa
pas solat terawih kat Masjid Al-Azim (masjid negeri Melaka)
aku sekeluarga singgah sini nak try2 makan
kerana ia sangat memuaskan hati
maka terjadilah kali yang ke-2 tuk kami sekeluarga berkunjung lagi
so...ni la singboard kedai tersebut
besar...dari jauh da nampak
mudah nak cari

aku tertarik ngan perkataan yang tertera tu..
"Cepat * Sedap * Segar * Selesa * Murah"

Cepat: pada pengalaman aku yang tidak seberapa ni...so far tak menunggu lama
Sedap: memang aku akui masakannya sedap masih leh layannn..
Segar: agak fresh ikan, udang, sotong dan sewaktu dengannye...still depa menjaga kualitinya
Selesa : ofcoz kalu ketiga2 di atas ada.....memang akan selesa dan menyelerakan
Murah: agak berpatutan...
kali pertama makan...just lebih kurang 60 hinggit lebih...
dan kali kedua makan menu yang sama tapi kali ni makan bersama nasi lemak...(yang 1st, makan dengan nasi putih sahaja...sbb nasi lemak dah habis masa tu..)...
dan tambahan beberapa cawan air buah...dan mungkin tambahan kilo/gram udang, ikan dan sotong maklumla nafsu org posa ni lain....kami dikenakan 80 hinggit lebih gitu....agak berpatutan
hubby dan kakak berselera menikmati hidangannya...
nasi lemak...wajib ada kalu makan ikan bakar
sotong goreng tepung...memang sedap
si adik dok ratah tepung sotong ni je...aku yg jadi mangsa makankan sotong dia
tapi mmg sedap pun..tepung dia rangup, menyelerakan....mmmmm walllaaa!!!
nie pula udang masak cili...pilihan hubby....nyamy2
sayur campur...untuk keseimbangan pemakanan...sayur harus ada
last sekali hidangan pilihan kami ialah
ikan siakap masak 3 rasa...meriah ngn hiasan kat atas ikan ni
ikannya pun besar...tak larat nak abiskan...terkulat2 memasing nak abiskan


#kalu sesapa datang melaka bole lah datang kat cni nanti
#dijamin puas hati!...wah..promote nmpak!


TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

12 comments:

  1. hmm.. wat leleh.. leleh.. air liur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe....lagi2 bln posa ni kan...

      Delete
  2. Wahhh sedapnyaaa! sy bru je pegi melaka sabtu lepas..hehe

    ReplyDelete
  3. Melaka area mana nih????xpnh tau pun ada restoran nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekan limbongan....rasanye kedai ni baru lagi

      Delete
  4. sotong goreng tepung tu nampak tempting giler..aduhai...

    ReplyDelete
  5. sy duk melaka lama gak dulu tp x penah tau wujud restoran nama limbongan..baru agaknya ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu dok mana? haa...mmg baru pun kedai ni

      Delete
  6. salam ukhwah..sedap nampak sotong goreng tepung tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam....hehehe...mmg sedap pun..nnt try la

      Delete