Monday, September 17, 2012

Hias kemah


sedar tak sedar...
berakhir sudah syawal...mcm sekejap je rasa
sempena penutup syawal nih
aku nak jugak selitkan satu lagi aktiviti last aku tuk raya tahun ni
iaitu menghias kemah sempena sambutan raya di tempat kerja aku
tahun ini aku sekali lagi dilantik untuk mengetuai hias menghias kemah nih
konsep yang aku pilih kali ni adalah ala2 santai dan nelayan/kampung
konsep ini dipilih adalah kerana kemah aku akan menyediakan coconut shake dan cendol
kenapa nak hias kemah? sebab ada pertandingan kemah tercantik
tapi alhamdulillah kemah aku dapat tempat ke-6...ok la tuh kan...daripada dapat saguhati
so...dengan kesuntukan masa yang ada serta bajet yang diberi (agak ciput)
maka terhasilkan kerastangan dari aku dan ahli-ahli hiasan...(eric kalu tgk pun leh nangis..hahaha)
 
sehari sebelum majlis hari raya...gotong royong menghias kemah
 
taraaa....siap da hias...simple jer
banyak menggunakan bahan2 yang asli seperti daun kelapa, buah kepala,
daun pisang, daun pandan dan kain batik 
pandangan hadapan kemah di pagi hari kejadian sebelum majlis bermula
 
meja santai yang comel ditempatkan di sebelah hadapan
disewa dari sebuah kilang perabot
 
gazebo yang comel juga disewa dari kilang yang sama
sedikit hiasan bunga dan air pancut serta tikar buluh untuk tetamu duduk
 
buaian kayu serta lantai kayu juga disewa dari kilang yang sama
model2 terdiri dari ahli2 hiasan...rehat sekejap tuk nikmati suasana kemah
aku pun snap la gambo dorang..hahaha
 
sebenarnya seperti yang dirancang dan telah dibincangkan dengan semua ahli
aku nak selitkan sedikit konsep nelayan untuk deko kemah nih
tapi malangnye...saat2 akhir kami tak dapat cari sampan
cuma ada jala aje...so kami gantung aje jala disebelah gazebo tu...ok la kot!
 
aku dan yang lain sempat bergambar dulu sebelum majlis bermula untuk kenang-kenangan
 
majlis telah bermula....
para krew hidangan sedang sibuk menyediakan coconut shake dan cendol
 
tengok tu...ramai da beratur tuk dapatkan hidangan lazat di kemah aku
 
suasana di dalam kemah pula...isi perut dulu sebelum kemah kami diserbu...
 
sekian sahaja untuk tatapan arini...
 
 

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

29 comments:

  1. Ena ni bukan meriah lagi dah ni...Dah tahap persembahan budaya dah.
    Sukanya konsep gini nak plak yg bertudung mcm anak dara sunti tu kelassss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. persembahan kebudayaan? hehehehe..yele kot
      tu sumer mak dara sunti tu..hahahaha

      Delete
  2. wah bestnya.. meriah je... cantik hiasan :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu je yang termampu dibuat...tq intanberlian

      Delete
  3. wahhhh..meriahnya..!!! hiasan khemah tu memang cantik dan kreatif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq MP....hasil buatan tangan ramai² tu..hehehe

      Delete
  4. Salam Enah,
    best nye beraya di sini...... ade kelapa shake lagi..... my favorite chedol pon ade.......kalau lah opis kita berhampiran kan best..... :-)D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu kite dekat da lama da sy ajak mummy datang..hehehe

      Delete
  5. pagi kak!

    macam ni memang meriah... kalo kt company liza tu asyik nak formal je kerjanya... tensen geng kami..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pagi siti....mmg happening sgt...mmg la boring tau asik nak formal jer...tak syokkk

      Delete
  6. sedap je menu tu... pbasuh tekak =)


    p/s : konsep mmg cun

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saje basuh tekak..malah menyejukkan tekak...tq lynn

      Delete
  7. wah...terbaik la deko2 khemah tu.hehehe

    ReplyDelete
  8. cantik bebenor. kita tak de pun merasa mcm ni. ni la yg wat Ai jelezzzzzzzzzzzzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa...jgn la jelezzz....tak bek tau!...hahahaha

      Delete
  9. Replies
    1. da jeki dpt nom.6 jer...lagi pun persaingan mmg hebat²

      Delete
  10. cantik ape khemah tu....pandai penghiasnya kan..hii..salam kenal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala..malu la kena puji:P hehehehe..salam kenal rieda

      Delete
  11. kelas la tempat ni, deco ala2 org asli..hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha...yela da cam umah org asli pun ada ek! kah kah kah!

      Delete
  12. Salam kenal Ena, terima kasih folo ummi, ummi dah folo Ena juga.
    Walla!!, memang cantik khemah Ena dan kawan2 tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ummi...terima kasih sebab sudi follow jugak

      Delete
  13. hiasan yang cantik dan meriah sangat...

    ReplyDelete