Thursday, February 14, 2013

Layan aiskrim jom!..

tengah sedap2 mimpi indah, tiba2 idung aku ni terbau2 ikan goreng mix ayam goreng
rupa2nya anak buah aku dan dibantu oleh menantu dan anak2 dia merangkap cucu2 aku
tengah menyediakan makanan tengahari...
aku selaku nenek hanya bangun dan makan...hahahaha
ehhh..idak ler....ni makanan memang depa da bawak dari umah..so tiba Cameron just panaskan aje
kami memang rancang nak buat makan2 sendiri kat Cameron nih...
waktu malam kami rancang nak buat BBQ...so mcm2 makanan yang dibawa dari Melaka..
apa??...aku bawak apa? hehehehe...aku bawak buah limau 2 kotak ngan magi je...
makanan yg lain aku sub aje dekat abang ipar dan biras aku...
dia memang pakar bab2 makan nih...so aku serah 100% kat dia je...
so pandai2 la kautim ngan dia bab kos makan tu...ngeh ngeh ngeh!

setelah selesai pekena masak asam ikan parang (da org Melaka la katakan), telur dadar,
sambal ikan masin, ayam goreng...kami pun bersiap ke detinasi pertama kami..
kami pergi layan aiskrim strawberry...memang merbelesss...

ni la lokasi pertama kami....Healty Strawberry Farm

mencari2 parking....nak masuk

berfoto gerdikzs dulu sebelum masuk ke dalam taman strawberry nih

intai2 dulu apa yang ada dalam taman nih...
pokok strawberry

pokok kaktus berbunga...mmg cantik

pokok bunga-bungaan pun ada...

pokok2 gantung pun ada jugak

da penat2 intai..meh layan yang ni plak....huh..!!

jemput makan kawan2...nyamy nyamy!...
sejuk2 pun leh layan aiskrim nih!

ini anak2 buah aku...anak abag ipar aku

si adik la org yang paling tak sabar nak makan aiskrim nih!

setelah selesai...kami pun melangkah keluar
ini antara yang dijual di pintu hadapan..tapi aku tak beli apa2 pun kat sini..
kami terus menuju ke destinasi seterusnya...dimana?...nantikan..!




TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

25 comments:

  1. Ena tak beli pokok bunga ke? Agak-agak boleh hidup ke kalau kita beli pokok bunga tu. Kalau orchid dan cactus bolehlah tapi yg lain tu nak kena cuba Ena...

    Aiskrim strawberry anak-anak sukalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tak beli pokok bunga pun...kat umah pun takde tanam pokok bunga..tak rajin nak jaga la kak...
      saya just beli pokok kaktus..tu pun beli untuk mak..sebab mak sy memang suka tanam pokok bunga..

      Delete
  2. CA beli pokok rosemary hari tu ...balik rumah terus innalillah...

    ReplyDelete
  3. masuk melalui blog Queenie dan terus follow ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih..tunggu kunjungan balas saya yer..

      Delete
  4. suka pokok kaktus kecik kecik tu... lawa kan..

    ReplyDelete
  5. kak...bulan 4 nnt insyaallah kalau tiada aral nurul ngan mama n adik berdik bercuti di cameron.beshnyer lah aii

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke...selamat bercuti untuk wan sekeluarga yer...
      bess tau kat ctu...

      Delete
  6. wah...best nya!.. ais krim tu nampak sedap sgt.. budak2 mesti suka sgt..hehe..
    strawberry tu yg tak tahan tengok..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap aiskrim tu....tak ckup makan satu..hihihi

      Delete
  7. bestnya dpt ke cameron..jaa dah lama x pergi sana... rindu nak petik strawberry sendiri...hihihi...

    ReplyDelete
  8. Dah lama tak ke CH. Harap2 tahun ni bley gi.

    ReplyDelete
  9. wow..best nyer aiskrim tu..minta belanja sekali ya nanti..:-)

    ReplyDelete
  10. Tapi okje bukan penggemar ais krim sgt...tp kalau ada depan mata...ngap jugaklah hehe

    ReplyDelete