Monday, February 18, 2013

Singgah Bharat Teh Pulak!


sehabis bersoping sakan dekat pasar malam Brinchang
aku singgah pula Bharat Teh..
niat asal nak pekena teh kat sini..
tapi disebabkan si adik da desak² nak jalan² kat kebun teh
aku pun turutkan aje kehendak dia..sebabnya da tak larat nak layan kerenah dia dok menangis bagai...adoiiiiyaaaii...sabo kan je la!
so..sambil jalan ke kebun...WAJIB la bergambar kan..hehehe
beraksi di kebun teh...nasib baik tak pasang lagu..kalau dipasang lagu mau aku golek2 menari macam filem hindustan...hahahahahaha
meh la saksikan aksi² terlampau model² profesional kat bawah nih!..

sampai² je da tangkap gambo kat pintu masuk sebagai kenangan..
pemandangan dari atas....dari cafe Bharat Teh

lokasi yang nak dituju oleh adik...jauh seh!..nun jauh ke bawah...
naik lenguh kaki dok menurun dan mendaki....

tangkap gambo lagi..

tengah training petik daun teh nih!...ada gaya tak?

lagi bergambar...
adik dan kakak sepupu dia, nadia

kakak dan sepupu dia, nabila

duduk kerana penat...sambil manikmati keindahan kebun teh
sempat amik gambo lagi..

bergambar lagi....stop kejap lepaskan penat...


1...2...3...balingggg!

stop lagi..bergambar lagi...

akhirnya..sampai ke lokasi yang dituju

puas ati la tuh!.....dapat yang dihajati!
bergambar lagi..

lagi..lagi..dan lagi..


bersama ayah.....
ayah tak turun sama..dia dok tunggu kat atas aje...

sebelum balik....bergambar kenangan lagi..


last..last....sebelum naik kereta...
posing lagi...
sekian..


nota tersepit:
tak sempat nak BW semua...mana yang sempat aje dapat singgah...mana yang tak sampai lagi, nanti aku singgah yer...tengah mencuri² masa yang ada nih!..
  

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

19 comments:

  1. seronok pergi cini.... tenang-tenang aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btu tu ayu...tenang dan hilang segala mslh

      Delete
  2. wah wah wah... bergambar sakan... tapi memang best pun kan... :)

    ReplyDelete
  3. sejuk je mata memandang kehijauan ladang tu......gambar2 yang menarik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye...bukan sejuk memandang aje...cuaca dia pun sejuk juga

      Delete
  4. memang seronok pergi CH .. tapi sayanganya sekarang ini khabarnya banyak hutannya diterokai secara tidak terkawal. kalau benar, malang sekali nasib mu CH.

    mari kita banding entri tentang CH nak ?

    http://al-lavendari.blogspot.com/2011/12/terkenang-semasa-dulu-cameron-highlands_11.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul tu Paklang...byk utan da diterokai....sejuk dia pun da tak sama mcm sy pergi pd thun 2001/2002 dulu...

      Sy da bc entry di link yg Paklang bg nih...tp ada satu persamaan gambar kite semasa di ladang teh boh....nnti sy masukkn dlm entry sy yg next yer...

      Delete
  5. mmg sakan korang berposing kat kebun teh..hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula...peluang yg bukan selalu bole dpt kak...

      Delete
  6. jeles ni tgok.rasa nak g jugak la.

    ReplyDelete
  7. memang best pergi sini..tempat cantik kan..:-)

    ReplyDelete
  8. Saya tak pernah singgah ladang teh ni kalau pg CH

    ReplyDelete
  9. amboi...dah besar panjang dah masing2..

    ReplyDelete
  10. best pi CH sebab sejukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.....

    ReplyDelete