Thursday, February 28, 2013

Warkah dari kakak..

hamboiii tajuk da macam tajuk novel gitew!
actually semalam besday MY hubby
malam tadi celebrate..lanja dia makan²
hadiah da beli awl² aritu kan..cer baca SINI
setiba je kat kedai makan...
jeng jeng jengggggg....(mcm la suspen sgt ek?)
si kakak bagi satu sampul surat kat ayah dia

pink lagi sampul dia..siap ada reben purple kat atas tuh!

bila da bukak...haa...hamikkk..macam buat karangan
semasa dia hulurkan surat ni kepada ayahnye....dia cakap:
i want you read this now
 and i want you know i wrote this...all from my heart...

------------------------------------------------------------------------------------

Assalamualaikum...
Ayah...
Ina berdoa untuk seorang lelaki yang telah menjadi sebahagian hidup ina. Seorang lelaki yang telah mengajar ina untuk mencintaiMu ya Allah. Seorang lelaki yang hadir dalam setiap doa setelah solat ina. Seorang lelaki yang meletakkan nama Nur Shawalina dalam lautan doanya untukMu. Seorang lelaki yang hidup bukan hanya untuk dirinya sendiri, tetapi juga untuk ina, mama dan adik. Seorang lelaki yang selalu selalu menarik hati ina untuk membakar kelemahan dan kekurangan ina. Seorang lelaki yang mengharapkan senyumku untuk mengatasi sedihnya. Seorang lelaki yang mengharap doaku dalam kehidupannya. Seorang lelaki yang selalu mengingatkanku akan impian besarku. Sorang lelaki yang menjadi pahlawan dalam keluarga. Seorang lelaki yang aku ingin untuk mendampingiku menuju ke jannahMu. Dan aku berdoa untuknya. Berilah kekuatan kepadanya untuk menghadapi ujianMu, agar ia mampu bangkit tiap kali badai menimpa. Ya allah berikan ayah aku kehidupan yang mulia, sehingga dia dapat memuliakanMu. Berikan di hati yang sentiasa ikhlas dan kuat menerima amanah dariMu untuk mentarbiah kami. Berikanlah di dada yang lapang sehingga dapat bersabar dalam mendidik anak titipan dariMu. Berikan umur yang berkah, sehingga tiap detik waktunya tak sia-sia di mataMu.
Amin Ya Allah

Ayah,
Ina tahu ina banyak buat salah dengan ayah. Ina tahu ayah dan banyak kecewa dengan ina. Ina tahu ayah risau tengok ina main². Maafkan ina..ina takde niat nak tinggi suara..sakitkan hati ayah...Ayah ina sayang ayah...Ina takde duit nak bagi ayah apa² hadiah...ina sebenarnya tak ada apa² pun untuk ayah...ina hanya mampu berdoa untuk ayah..Selamat Hari Lahir Ayah...May Allah Bless You...

It been 14 years breathing in this world Ya Allah....My father is the one care's about me...really protective...Ya Allah...give me a chance to repay back what have he does to me, all of his love, care, joy...always these for me...i want to present my love to him...He is the one I love after my mother....

By: Ur Daughter

------------------------------------------------------------------------------------


nilah kata² yang dia tulis dalam surat ni...(puas jugak aku nak menaipkan semula)
sayu jugak bila aku membacanya pagi tadi....sebak la sekejap...
si kakak memang manja sgtttttt dengan ayah dia nih
ayah dia pun takleh pisah ngan anak dia nih.....mesti sentiasa kena ada depan mata dia
aku takde depan mata dia takpe..(wah sentap pulok! hahaha)
sebab tu la masa antar kakak masuk asrama aritu tak sampai seminggu dia da check out kan anak dia dari asrama
huh!..ada ke patut!..paling kelakar tu...semasa kakak kat asrama, malam² sanggup round kawasan asrama ..dapat tgok asrama pun jadik la...mmmm....APTB ar!

opsss...nak selit kan jugak...
nak tahu ape si adik bagi kat ayah dia pulak?
ni anak manja ayah no.2...asik berkepittt je ngan ayah dia..!
tak bagi chance langsung kat mama dia..hahahaha...


tudia...perfume...
aku da lupa perfume apa nih..
perfume ni dapat masa aku beli tudung aritu
kerana aku adalah mmber tegar kat kedai tu....
budak kedai tu bagi aku percuma 2 botol perfume
so si adik ambil satu terus hadiah kepada ayahnya....bijak! bijak..!
free of charge maa...k la tuh kan....
ada jugak inisiatif dia nak meraikan besday ayah dia...


nota tersepit:
pada aku....perlu juga kita terapkan kepada diri anak² agar sentiasa menghargai orang yang kita sayang atau orang yang menyayangi kita.

bukan hadiah yang mahal atau mewah yang diharapkan...tapi keikhlasan hati dan kasih sayang lah sebenanya yang membawa kebahagiaan yang berpanjangan...




TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

33 comments:

  1. saya baca pun tacing... hu hu hu..betul bukan hadiah yang mahal jadi ukuran tapi kasih sayang yang ikhlas dari hati....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tacing...sy sebagai mamanya lagi la kan

      Delete
  2. wah pandai laa kaka bt karangan..adik pun sama...bertuah mak ngan ayah depa ada anak baik camni

    ReplyDelete
  3. Sweetnya anak2 akk. Speechless baca surat tu. Bertuah dpt anak2 macam nih ☺☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...speechless juga nih :)

      Delete
  4. assalamualaikum ena...wah bestnya dpt anak mcm ni sweetnya....;)

    ReplyDelete
  5. pandai betul kakak tulis surat, mesti ayah terharu baca ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula...ayah dia terharu..tapi pandai control..hahaha

      Delete
  6. doa dari ibu ayah, kasih sayang anak...insyaallah kekal selamanya

    ReplyDelete
  7. anak perempuan memang rapat dengan ayahnya kan ena...
    dia menulis dari hatinya tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak..
      kedua² anak sy perempuan...dua² tu la kepit je ngn ayahnye..

      Delete
  8. touching nyer. so sweet. seorang anak buat karangan tuk ayahnya. moga hidup kalian sekeluarga sentiasa di berkati

    ReplyDelete
  9. surat yg sgt sweet.pandai kakak mengarang n bermadah..selamat hari lahir ayah..:)

    ReplyDelete
  10. pandainya anak Ena bermadah...karangan mesti excellent..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berkat kerana dia suka membaca agaknya..sebab tu dia pandai bermadah agaknye..

      Delete
  11. Elok juga ditaip isi surat tu di sini, jika surat tu hilang ker... ada le juga kenangan isi tulisan tu di sini.

    ReplyDelete
  12. Pergi Pasar beli ikan..
    Beli ikan kegemaran Tok Wan..
    1000 Tahniah Chegu Ucapkan..
    Buat Kakak bakal Sasterawan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy try jawab wakil kakak yer..

      Pergi pasar memilihkan ikan
      Ikan berlambak bertan-tan
      Sila lah cikgu anuar doakan
      Moga kakak menjadi Sasterawan..

      bole la yer..wpun tak pandai..hehehe

      Delete
  13. sweetnye surat dr kakak tuh. semoga special bonding like this will last 4ever.. amin..

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum ... indah nya hidup bila anak sangat menghargai ibu bapanya ...

    ReplyDelete