Tuesday, January 22, 2013

Berhimpun la pulak!...


PERHIMPUNAN RAKYAT 1 MALAYSIA
GELOMBANG BIRU NEGERI MELAKA
 
ni lah yang aku terjah petang tadi
arini Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin, Timbalan Perdana Menteri Malaysia (TPM) datang ke Melaka
untuk adakan perhimpunan ini..
lokasi terpilih adalah di:
 
Melaka International Trade Center (MITC)
gambar gegar plak!...tapi still nampak kan..
 
 keadaan di dalam dewan sebelum majlis bermula...ketika ini orang mula memenuhi dewan
kerana aku bukan orang penting...dan juga bukan bekerja dengan gomen..
lokasi terpilih dan terlayak adalah duduk di bahagian belakang..huhuhu
 
setelah ketibaan Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin
aku tangkap gambo ni kat layar yang berhampiran aje
sebab da dok jauh ke belakang la kata kan...
 
jam 3.00 petang majlis pun bermula...
pengacara majlis mengalu2kan kedatangan VVIP, VIP bukan VIP dan rakyat jelata spt aku..
 
ucapan pendahuluan daripada Datuk Seri Mohd Ali Rustam, Ketua Menteri Melaka
aku agak kecewa sedikit masa mendengar ucapan beliau..
bukan sebab ape yang beliau ucapkan..
tetapi kecewa sebab tidak dengar sepatah haram ape yang dia ucapkan
aku tak pasti ape masalah utama..
tapi ape yang aku hadapi kedengaran suara beliau bergema2
sampai tak boleh dengar ape yang dia sebutkan
tatau la disebabkan speaker atau faktor dewan yang besar tu
tapi ape yang aku perasan...sesapa yang duduk depan dengar dengan jelas ucapan beliau
sebab tiba2 aku nampk dorang gelak2....
ooOOo..mybe masa ni Datuk Ali tengah buat lawak kata ati akula..
tiba2 aku tengok..dorang tepuk tangan..ooOoo..mybe masa ni Datuk Ali tengah menyemarakkan semangat cintakan UMNO...kata ati aku lagi..
last2 sayup2 aku dengar macam Datuk Ali menyanyi....aku pasang betul2 telinga ni..
 
"Kalau anda gembira tepuk tangan!!"
"Kalau anda gembira begini lah caranya..."
"Kalau anda gembira tepuk tangan..."
 
aku pun tengok dorang sesama tepuk tangan mengikut rentak lagu nih
sah!..memang itu yg dia nyanyikan..berulang2 lak tuh
tapi ok la..at least sumer nampak hepi...
sebab ape dia leh nyanyi camni pun aku tatau...hahahaha
 
jam tepat pukul 4 petang...turn TPM memberi ucapan
 
masa ni aku tak dapat stay lama..
sebab terpaksa balik opis...
wpun ketika nak balik ni aku menghadapi cabaran hebat kerana tidak dibenarkan keluar dari dewan oleh petugas2 yang bertugas serta semua pintu dewan ini telah dikunci (dirantai) dari luar...tetapi aku tetap berjaya memboloskan diri aku...hahaha
 
 
nota tersepit:
apa motif aku datang ke sini pun aku tak berapa pasti..mybe sekadar nak bagi sokongan kot!..1 Mesia! 1 Mesia! idup UMNO..uik tetiba...! hahahaha...
 
 



 

TERIMA KASIH DI ATAS KUNJUNGAN ANDA...SUDI-SUDILAH KOMEN DI BAWAH YE...

13 comments:

  1. assalamualaikum ena...meriahnya..:)

    ReplyDelete
  2. gelombang biru la pulak.. hahaha

    ReplyDelete
  3. wah... gelombang biru eh... yeay.. hidup bn eh.. hehe

    ReplyDelete
  4. hahahaha...MV biasa kalau pg program mcm ni sebab arahan jabatan

    ReplyDelete
  5. hahahaha.. tak reti nak komen apa..hehehe

    ReplyDelete
  6. hahahaha..semangat nye! 1 malaysia!

    ReplyDelete
  7. wah memang semangat satu M'sia ni. uit.. ayat last tu. tetiba. hehehe...

    ReplyDelete
  8. Ya lahhh... tetiba plak. Hahahaha

    ReplyDelete
  9. wah, siap tutup pintu dari luar yerk.... ade toilet ker kat dalam tu.. hehe

    ReplyDelete
  10. rajin ena ke tempat2 cmni ek..semangat satu mesia betol ni..

    ReplyDelete
  11. semangat sungguh akak ye :D
    lagu tu best..hihi

    ReplyDelete